Wniosek o ustalenie numeru porządkowego nieruchomości
Kod RWA:
6624
Wymagane dokumenty:
Wniosek o ustalenie numeru porządkowego.
Miejsce złożenia dokumentów:
Urząd Gminy Warlubie, ul. Dworcowa 15, 86-160 Warlubie.
Stanowisko ds. planowania i warunków przestrzennych – pokój nr 16 (I pietro).
Opłaty:
- Wniosek o ustalenie numeru porządkowego jest wolny od opłat.
- 17 zł - opłata skarbowa (wyłącznie za wydanie zaświadczenia o istniejącym numerze porządkowym)
- Opłata skarbowa za pełnomocnictwo (opcjonalne) – 17 zł.
Termin i sposób załatwienia:
- Wydanie zawiadomienia o ustaleniu numeru porządkowego budynku następuje nie później niż w terminie 30 dni od daty złożenia wniosku wraz z kompletem dokumentów za wyjątkiem budynków.
- Wydanie zaświadczenia o numerze porządkowym następuje w terminie nie dłuższym niż 7 dni od daty złożenia wniosku.
Podstawa prawna:
- ustawy z dnia 17 maja 1989r. – Prawo geodezyjne i kartograficzne (tekst jedn.: Dz. U. z 2021r., poz. 1990 z późn. zm.)
- rozporządzeniem Ministra Administracji i Cyfryzacji z dnia 21 lipca 2021r. w sprawie ewidencji miejscowości, ulic i adresów (Dz. U. z 2021 r., poz. 1368)
- ustawy z dnia 14 czerwca 1960r. – Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jedn.: Dz. U. z 2021r., poz. 735 z późn. zm.)
- ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (tekst. jedn. Dz.U. z 2021 r., poz. 1923 z późn. zm.),
Tryb odwoławczy:
Nie przysługuje
Inne informacje:
Załączniki:
- Wniosek o ustalenie numeru porządkowego
- Jeżeli wniosek dotyczy więcej niż jednego budynku lub sytuacja w terenie nie wskazuje jednoznacznie, któremu budynkowi ma zostać ustalony numer porządkowy (budynek nie jest ujawniony w ewidencji gruntów i budynków) – do wniosku należy dołączyć mapę lub szkic z ich lokalizacją i oznaczeniem.