Wniosek o ustalenie numeru porządkowego nieruchomości

Kod RWA:

6624

Wymagane dokumenty:

Wniosek o ustalenie numeru porządkowego.

Miejsce złożenia dokumentów:

Urząd Gminy Warlubie, ul. Dworcowa 15, 86-160 Warlubie.

Stanowisko ds. planowania i warunków przestrzennych – pokój nr 16 (I pietro).

Opłaty:

  • Wniosek o ustalenie numeru porządkowego jest wolny od opłat.
  • 17 zł - opłata skarbowa (wyłącznie za wydanie zaświadczenia o istniejącym numerze porządkowym) 
  • Opłata skarbowa za pełnomocnictwo (opcjonalne) – 17 zł.

Termin i sposób załatwienia:

  • Wydanie zawiadomienia o ustaleniu numeru porządkowego budynku następuje nie później niż w terminie 30 dni od daty złożenia wniosku wraz z kompletem dokumentów za wyjątkiem budynków.
  • Wydanie zaświadczenia o numerze porządkowym następuje w terminie nie dłuższym niż 7 dni od daty złożenia wniosku. 

Podstawa prawna:

  • ustawy z dnia 17 maja 1989r. – Prawo geodezyjne i kartograficzne (tekst jedn.: Dz. U. z 2021r., poz. 1990 z późn. zm.)
  • rozporządzeniem Ministra Administracji i Cyfryzacji z dnia 21 lipca 2021r. w sprawie ewidencji miejscowości, ulic i adresów (Dz. U. z 2021 r., poz. 1368)
  • ustawy z dnia 14 czerwca 1960r. – Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jedn.: Dz. U. z 2021r., poz. 735 z późn. zm.)
  • ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (tekst. jedn. Dz.U. z 2021 r., poz. 1923 z późn. zm.), 

Tryb odwoławczy:

Nie przysługuje

Inne informacje:

Załączniki:

  • Wniosek o ustalenie numeru porządkowego
  • Jeżeli wniosek dotyczy więcej niż jednego budynku lub sytuacja w terenie nie wskazuje jednoznacznie, któremu budynkowi ma zostać ustalony numer porządkowy (budynek nie jest ujawniony w ewidencji gruntów i budynków) – do wniosku należy dołączyć mapę lub szkic z ich lokalizacją i oznaczeniem.