Zameldowanie na pobyt stały lub czasowy

Wymagane dokumenty:

jeśli jesteś właścicielem lub masz inny tytuł prawny do mieszkania, w którym chcesz się zameldować – przynieś JEDEN z następujących dokumentów, który to potwierdzi, na przykład:

  • umowa cywilnoprawna, na przykład umowa najmu,
  • odpis z księgi wieczystej albo wyciąg z działów I i II księgi wieczystej,
  • decyzja administracyjna,
  • orzeczenie sądu,

jeśli NIE jesteś właścicielem i nie masz też innego tytułu prawnego do mieszkania, w którym chcesz się zameldować – przynieś:

Za osobę niepełnoletnią obowiązek meldunkowy wykonują jej przedstawiciele ustawowi lub inna osoba sprawująca nad nią faktyczną opiekę w miejscu ich wspólnego pobytu.

Miejsce złożenia dokumentów:

Urząd Stanu Cywilnego

Pokój numer 23

tel. 52 38 00 527

Jeśli chcesz złożyć formularz przez internet – potrzebujesz profilu zaufanego, certyfikatu kwalifikowanego albo e-dowodu (jeśli jesteś obywatelem polskim). Pozwalają one potwierdzić twoją tożsamość. 

Opłaty:

Usługa jest bezpłatna.

Wydanie zaświadczenia o zameldowaniu:

  • na pobyt stały – jest bezpłatne,
  • na pobyt czasowy – kosztuje 17 zł,
  • każde kolejne zaświadczenie wydane po zameldowaniu, gdy na przykład zgubisz zaświadczenie wydane przy zameldowaniu – też kosztuje 17 zł.

Termin i sposób załatwienia:

Niezwłocznie

Inne informacje:

Zameldowania można dopełnić przez pełnomocnika, legitymującego się pełnomocnictwem udzielonym w formie, o której mowa w art. 33 ustawy KPA po okazaniu przez pełnomocnika do wglądu jego dowodu osobistego.

Złożenie pełnomocnictwa w tej sprawie podlega opłacie skarbowej w wysokości 17 zł (zwolnienie z opłaty dotyczy udzielenia pełnomocnictwa małżonkowi, rodzeństwu, wstępnym oraz zstępnym).