Zameldowanie na pobyt stały lub czasowy
Wymagane dokumenty:
jeśli jesteś właścicielem lub masz inny tytuł prawny do mieszkania, w którym chcesz się zameldować – przynieś JEDEN z następujących dokumentów, który to potwierdzi, na przykład:
- umowa cywilnoprawna, na przykład umowa najmu,
- odpis z księgi wieczystej albo wyciąg z działów I i II księgi wieczystej,
- decyzja administracyjna,
- orzeczenie sądu,
jeśli NIE jesteś właścicielem i nie masz też innego tytułu prawnego do mieszkania, w którym chcesz się zameldować – przynieś:
- dokument, który potwierdza tytuł prawny do mieszkania właściciela lub innego podmiotu
- formularz zgłoszenia pobytu stałego lub formularz zgłoszenia pobytu czasowego
- dokument tożsamości: dowód osobisty lub paszport
Za osobę niepełnoletnią obowiązek meldunkowy wykonują jej przedstawiciele ustawowi lub inna osoba sprawująca nad nią faktyczną opiekę w miejscu ich wspólnego pobytu.
Miejsce złożenia dokumentów:
Urząd Stanu Cywilnego
Pokój numer 23
tel. 52 38 00 527
Jeśli chcesz złożyć formularz przez internet – potrzebujesz profilu zaufanego, certyfikatu kwalifikowanego albo e-dowodu (jeśli jesteś obywatelem polskim). Pozwalają one potwierdzić twoją tożsamość.
Opłaty:
Usługa jest bezpłatna.
Wydanie zaświadczenia o zameldowaniu:
- na pobyt stały – jest bezpłatne,
- na pobyt czasowy – kosztuje 17 zł,
- każde kolejne zaświadczenie wydane po zameldowaniu, gdy na przykład zgubisz zaświadczenie wydane przy zameldowaniu – też kosztuje 17 zł.
Termin i sposób załatwienia:
Niezwłocznie
Inne informacje:
Zameldowania można dopełnić przez pełnomocnika, legitymującego się pełnomocnictwem udzielonym w formie, o której mowa w art. 33 ustawy KPA po okazaniu przez pełnomocnika do wglądu jego dowodu osobistego.
Złożenie pełnomocnictwa w tej sprawie podlega opłacie skarbowej w wysokości 17 zł (zwolnienie z opłaty dotyczy udzielenia pełnomocnictwa małżonkowi, rodzeństwu, wstępnym oraz zstępnym).