Wymeldowanie z pobytu stałego i czasowego
Wymagane dokumenty:
- Wypełniony formularz “Zgłoszenie wymeldowania z miejsca pobytu stałego” lub „Zgłoszenie wymeldowania z miejsca pobytu czasowego”.
- Dowód osobisty lub paszport.
Miejsce złożenia dokumentów:
Urząd Stanu Cywilnego
Pokój numer 23
tel. 52 38 00 527
Obywatel polski dokonuje wymeldowania z miejsca pobytu stałego albo miejsca pobytu czasowego osobiście:
- w formie pisemnej na formularzu - „Zgłoszenie wymeldowania z miejsca pobytu stałego” lub „Zgłoszenie wymeldowania z miejsca pobytu czasowego” w organie gminy właściwym dla dotychczasowego miejsca pobytu,
Jeśli chcesz złożyć formularz przez internet – potrzebujesz profilu zaufanego, certyfikatu kwalifikowanego albo e-dowodu (jeśli jesteś obywatelem polskim). Pozwalają one potwierdzić twoją tożsamość.
Opłaty:
Usługa jest bezpłatna.
Termin i sposób załatwienia:
Termin - niezwłocznie.
Inne informacje:
Zgłoszenie wymeldowania można dopełnić przez pełnomocnika, legitymującego się pełnomocnictwem udzielonym w formie, o której mowa w art. 33 ustawy KPA po okazaniu przez pełnomocnika do wglądu jego dowodu osobistego.
Złożenie pełnomocnictwa w tej sprawie podlega opłacie skarbowej w wysokości 17 zł (zwolnienie z opłaty dotyczy udzielenia pełnomocnictwa małżonkowi, rodzeństwu, wstępnym oraz zstępnym).
Za osobę nieposiadającą zdolności do czynności prawnych lub posiadającą ograniczoną zdolność do czynności prawnych obowiązek meldunkowy wykonuje jej przedstawiciel ustawowy, opiekun prawny lub inna osoba sprawująca nad nią faktyczną opiekę w miejscu ich wspólnego pobytu. Obywatel polski może wymeldować się z miejsca pobytu stałego lub czasowego dokonując zameldowania w nowym miejscu pobytu. Obywatel polski, który opuszcza miejsce pobytu stałego albo opuszcza miejsce pobytu czasowego przed upływem deklarowanego okresu pobytu obowiązany jest wymeldować się.