Zarządzanie kryzysowe
Zapraszamy do zapoznania się z treściami udostępnionymi na rządowej stronie dotyczącej ochrony ludności.
Zarządzenie kryzysowe to działalność organów administracji publicznej polegająca na zapobieganiu sytuacjom kryzysowym, reagowaniu w przypadku wystąpienia sytuacji kryzysowych, usuwanie ich skutków oraz odtworzenie zasobów i infrastruktury krytycznej. Organem właściwym w sprawach zarządzania kryzysowego na obszarze gminy Warlubie jest Wójt Gminy Warlubie.
Do zadań Wójta Gminy Warlubie w sprawach zarządzania kryzysowego należy kierowanie działaniami związanymi z monitorowaniem, planowaniem, reagowaniem i usuwaniem skutków zagrożeń na terenie gminy, przeciwdziałanie skutkom zdarzeń o charakterze terrorystycznym oraz zadania z zakresu ochrony infrastruktury krytycznej. Swoje zadania Wójt wykonuje przy pomocy komórki organizacyjnej urzędu gminy właściwej w sprawach zarządzania kryzysowego.
Organem pomocniczym Wójta Gminy Warlubie w zarządzaniu kryzysowym jest również Gminny Zespół Zarządzania Kryzysowego, powołany Zarządzeniem Nr 60/2021 Wójta Gminy Warlubie z dnia 30 czerwca 2021 r. Do zadań Gminnego Zespołu Zarządzania Kryzysowego należy wykonywanie zadań związanych z oceną występujących i potencjalnych zagrożeń mających wpływ na bezpieczeństwo publiczne i prognozowanie tych zagrożeń. Zespół ten przekazuje także do wiadomości publicznej informacje związane z zagrożeniami.
Zarządzanie kryzysowe kontakt: 52 38 00 521
Strona Rządowego Centrum Bezpieczeństwa
Terroryzm – co robić w sytuacji zagrożenia (plik pdf)